poniedziałek, 14 marca 2016

Wielkanocny baranek cytrynowy - babka cytrynowa

Na zeszłoroczne święta Wielkiej Nocy upiekłam w mojej zabytkowej formie babkę z baranka, zeszła jeszcze w Wielką Sobotę i wszyscy domagali się, żebym upiekła ją 2 raz. Przepis znalazłam na stronie Lawendowego domu (http://lawendowydom.com.pl/baranek-z-ciasta-czy-to-moze-sie-udac/), trochę zmieniłam proporcje i wyszła tak dobra, że musiałam ją robić drugi raz w ciągu świąt.
 

Babka cytrynowa - baranek

75 g mąki pszennej
50 g mąki ziemniaczanej
½ łyżeczki proszku do pieczenia
60 g cukru pudru
opakowanie cukru waniliowego z prawdziwą wanilią
2 jajka
szczypta soli
120 g masła
skórka otarta z 1 cytryny
cukier puder

Masło utrzeć mikserem z cukrami na puszystą masę. Zmniejszyć obroty miksera i miksując, dodawać po jednym żółtku oraz skórkę z cytryny. Do masy maślanej dodać przesiane mąki z proszkiem do pieczenia i wymieszać do połączenia składników. Białka ze szczyptą soli ubić na sztywno. Dodać do ciasta, delikatnie połączyć. Formę na baranka (lub inną) dokładnie wysmarować masłem. Przełożyć ciasto, piec w piekarnika nagrzanym do 180 st.C.  Piec ok. 45 minut. Wyjąć z piekarnika, ostudzić i dopiero wtedy wyjąc z formy i oprószyć cukrem pudrem.

                 



Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz