środa, 5 listopada 2014

No to start ! PRZEPYSZNY SERNIK NA BISZKOPTACH

Mój pierwszy pieczony sernik i do tego udany :D Pyszny, aksamitny, rozpływający się w ustach. Przepis znalazłam na stronie http://www.uwielbiamgotowac.com/2014/10/prosty-i-szybki-sernik-na-spodzie-z.html#.VFqIvPmG83U. Nie polałam już go żadną polewą, bo słodkości mu wystarczyło,cukru też dałam mniej.




Składniki:

1 kg mielonego sera z wiaderka
5 jajek rozmiar L
szczypta soli
125 g miękkiego masła
3/4 szklanka cukru
1 łyżka cukru waniliowego
1 budyń śmietankowy lub waniliowy z cukrem
1 opakowanie małych biszkoptów 

Dno tortownicy o śr. 28 cm wyłożyć papierem do pieczenia. Ułożyć biszkopty jeden obok drugiego.
Żółtka zmiksować z cukrem i cukrem waniliowym na puszystą masę, dodawać powoli pokrojone na małe kawałki miękkie masło i dalej ucierać. Następnie dodawać po łyżce ser i miksować do połączenia się składników. Dodać proszek budyniowy i dokładnie wymieszam. Ubić z białek sztywną pianę ze szczyptą soli i dodać ją do masy serowej. Całość wymieszam delikatnie, ale dokładnie drewnianą łyżką lub silikonową łopatką. Serową masę wylać na biszkopty w tortownicy, wyrównać powierzchnię. Tortownicę wstawić do nagrzanego do 175 st C piekarnika i piec ok. 45 minut. Po tym czasie wyłączyć piekarnik i pozostawić w nim sernik jeszcze 20 minut, po czym uchylić piekarnik i pozostawić w nim sernik aż wystygnie.
Jako, że sernik wystąpił u nas jako tort obsypałam go kolorowymi perełkami. 








Smacznego



2 komentarze:

  1. Kasiu ciesze sie ze w koncu sie zdecydowalas, bede Cie odwiedzac czesto,pozdrawiam i zycze powodzenia :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kasiu takie cudo na rozpoczęcie:) .... uwielbiam serniki, ale piekę je niestety dość rzadko ... bo w domu lubię je tylko ja:)

    OdpowiedzUsuń