wtorek, 8 marca 2016

Szybkie drożdżowe

Drożdżowe to moje ulubione ciasto, zwłaszcza takie bardzo wysokie z dużą ilością kruszonki. Przepis znalazłam na blogu "Ze smakiem i pasją": http://zesmakiemizpasja.blogspot.com/2016/01/pomaranczowa-drozdzowka-na-szybko.html
Od siebie zmieniłam niewiele i przepis podaję już z moimi zmianami. W oryginale ciasto miało dodatek pomarańczy, ja ze względu na syna zrobiłam ciasto czyste, bez żadnych dodatków, ale myślę, że można dodać zamiast pomarańczowej również skórkę i kandyzowane cytryny, limonki lub grejpfruty.


Szybkie ciasto drożdżowe

270 g mąki pszennej typ 500
14 g drożdży instant
4 czubate łyżki cukru
1 jajko
100 g masła
3/4 szkl. mleka
Kruszonka:
90 g mąki typ 500
60 g miękkiego masła
60 g cukru

Kruszonka zagnieść wszystkie jej składniki i włożyć do lodówki.
Ciasto: w podgrzanym mleku rozpuścić masło, przestudzić, dodać drożdże. Jajko z cukrem ubić na puszystą masę, dodać zaczyn i wymieszać, Dodać mąkę i wyrabiać aż ciasto zrobi się jednolite. Keksówkę wyłożyć papierem do pieczenia, ciasto przełożyć do foremki, posypać kruszonką. Piec w piekarniku nagrzanym do 180 st. (grzanie dół plus termoobieg), aż się zrumieni. Po upieczeniu zostawić ciasto kilka minut w piekarniku, po czym wyjąć je z foremki, żeby odparowało.


Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz