piątek, 19 grudnia 2014

Boże Narodzenie się zbliża = pierniczki

To najważniejszy wypiek świąt, dekorowanie to największa frajda moich dzieci od zawsze. Co roku widzę jak się zmieniają ich prace, dojrzewają, dorośleją, ale wciąż są najpiękniejsze. Skorzystałam z przepisy z Moich Wypieków, bo pierniczki są miękkie i nie muszą leżeć, żeby zmięknąć i od razu są dobre do jedzenia. Wiedziałam, ze wyląduje na nich "nieco" lukru i dlatego zmniejszyłam od razu ilość cukru w przepisie. Zrobiłam od razu z 2 porcji,ponieważ mamy duże foremki i byłoby za mało frajdy z dekorowania. Oryginał: http://www.mojewypieki.com/post/szybkie-pierniczki


Miękkie szybkie pierniczki

350 g mąki pszennej
100 g mąki żytniej pełnoziarnistej
2 duże jajka
110 g cukru pudru
100 g masła
100 g łagodnego miodu np. akacjowego
1 paczka przyprawy do piernika (15g)
1 łyżeczka sody oczyszczonej

Masło i miód rozpuścić i przestudzić.Wszystkie składniki wsypać do naczynia, dolać miód z masłem,wymieszać i wyrobić (u mnie zrobił to mikser). Ciasto jest dość klejące.
Rozwałkować je na grubość 4-5 mm podsypując je małą ilością mąki. Wykrawać pierniczki. Układać je na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia w niewielkich odstępach. Piec w temperaturze 180ºC przez około 8 - 10 minut. Wystudzić i udekorować.










Smacznego

3 komentarze: