poniedziałek, 2 marca 2015

Wege potrawka z soczewicą

W związku z tym, że moja najstarsza córka powiedziała mięsu "nie",a ja mięsa prawie nie jem, bo nie przepadam, to w ramach obiadu dzisiejszego zrobiłam potrawkę inspirowaną chilli con carne. W miejsce mięsa dałam marchewkę, soczewicę brązową i czerwoną, przyprawiłam smakami indyjskimi.


Potrawka a'la chilli con carne bez mięsa

3 cebule
3 duże ząbki czosnku
pół paczki mrożonej marchewki pokrojonej w kostkę
puszka pomidorów pokrojonych
500 ml przecieru pomidorowego
puszka kukurydzy
puszka czerwonej fasoli
garść brązowej soczewicy
garść czerwonej soczewicy
łyżeczka bulionu w paście (własnej produkcji)
przyprawy: sól, pieprz, chilli, kumin, 4spises, mielona trawa cytrynowa, garam masala, lubczyk

Cebulę posiekaną zrumienić na oleju rzepakowym, dodać czosnek, wrzucić soczewicę obydwa rodzaje i podsmażyć, przełożyć do garnka, dodać pomidory, przecier, przyprawy i jak się soczewica dogotuje to dodać odsączoną kukurydzę i fasolę. Podałam z ryżem ugotowanym osobno.



Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz