niedziela, 14 czerwca 2015

Gryczotto po polsku z grzybami, marchewką i brązową soczewicą

Rodzince została na obiad pizza, a ja sobie wyczarowałam danie z kaszy gryczanej. Miałam zamrożone, obgotowane grzybki, reszta składników to jakoś sama się nawinęła :D W osobnym garnku już gotowała się woda na kasze gryczaną, ale postanowiłam dodać ją do grzybów z warzywami i ugotować w formie risotta. Ilości są orientacyjne jak to u mnie zazwyczaj bywa.


 Gryczotto po polsku

1 cebula
grzyby leśne - ok. 1 szkl. (miałam zamrożone obgotowane z zeszłorocznego grzybobrania)
1 marchewka średnia
1 łyżeczka bulionu warzywnego
białe wytrawne wino - ok. 1/2 szkl.
brązowa soczewica - ok. 1/2 szkl.
kasza gryczana prażona - ok 1/2 szkl
kiełki stir - fry (kupiłam gotowy zestaw w pudełeczku)
przyprawy: lubczyk suszony, natka pietruszki suszona, sól, pieprz, pieprz ziołowy

W garnku rozgrzać olej. Wrzucić cebulę pokrojoną w kostkę i startą marchewkę, podsmażyć. Dodać grzyby i dusić. Po ok. 3 min. dodać soczewicę i dusić ok. 5 min., dolać bulion rozrobiony w wodzie, wino i wrzucić kaszę gryczaną, Mieszać od czasu do czasu, w razie potrzeby dolać wody. Kiedy kasza będzie już prawie miękka, przykryć garnek i wyłączyć gaz. Kasza z soczewica dojdą pod przykryciem. Podawać posypane usmażonymi na oleju rzepakowym kiełkami stir-fry.













Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz