poniedziałek, 1 czerwca 2015

Sezon na szparagi - grillowane szparagi

W moim domu rodzinnym szparagów nie jadło się w ogóle, zaczęłam sama eksperymentować z białymi szparagami,a el te nas zupełnie nie przekonały. Nie pamiętam jak to się stało, ze spróbowaliśmy zielonych i to był strzał w 10, zakochaliśmy się w nich. Od 3 lat czekamy na sezon szparagowy z wielka niecierpliwością. W zeszłym roku mój mąż wpadł na pomysł, żeby szparagi grilować na patelni grillowej, to było świetne posunięcie. Teraz dzień wcześniej szparagi marynuję a przed posiłkiem grillujemy je albo na patelni grillowej albo w piekarniku.
Robię 2 wersje szparagów
1. zawijam po 2 szparagi w plasterek szynki i tak je grilluję
2. a od kiedy córka nie je mięsa kładę na sam koniec pieczenia plasterki sera żółtego. 
Uwielbiamy szparagi do tego stopnia, że jak ostatnio zrobiłam marynatę z chilli (dla mojej rodziny chilli jest za ostre nawet w małych ilościach) to popijali litrami wody, ale nikt nie oddał ani 1 szparaga :-)



Grillowane szparagi
marynata:
olej rzepakowy
ocet winny biały
żółty ser w cienkich plasterkach
przyprawy: ja za każdym razem daję inny zestaw, tym razem: sól, pieprz ziołowy i papryka słodka

Składniki marynaty mieszam i wkładam do niej obrane szparagi. Blaszkę wykładam papierem do pieczenia i szparagi grilluję w piekarniku w 210 st na funkcji grill.















Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz