piątek, 28 listopada 2014

Drożdżowe rogaliki z serem

W lodówce "znalazłam" kostkę sera z kończącą się datą ważności, więc wymyśliłam, że zrobię drożdżowe rogaliki. Padło na przepis z Moich Wypieków http://www.mojewypieki.com/post/drozdzowe-rogaliki-z-twarozkiem tyle, że trochę pozmieniałam proporcje i sposób zawijania.



Drożdżowe rogaliki z serem
ciasto:
310 g mąki pszennej 
25 g drożdży świeżych
175 ml mleka
1 jajko
40 g Kasi
35 g cukru
szczypta soli
farsz:
250 g twarogu chudego
1 żółtko
2 łyżki cukru
cukier waniliowy (u mnie własny cukier puder z wanilią)
Dodatkowo:
1 jajko roztrzepane z 1 łyżką mleka
cukier puder do oprószenia
Zrobić zaczyn: drożdże rozetrzeć z cukrem, dodać  część letniego mleka i łyżkę mąki i odstawić na 20 minut w ciepłe miejsce, przykryty ściereczką do wyrośnięcia. Mąkę przesiać do miski, dodać resztę mleka, cukier i sól, przemieszać i dodać zaczyn. Wyrobić lekko i dodać roztopioną Kasię i wyrobić do uzyskania elastycznego nie klejącego się ciasta. Przykryć i odstawić do rośnięcia, u mnie rosło 1 godz. Wyrośnięte ciasto podzielić na 2 części i rozwałkować na okrągły placek. Wycinać trójkąty, na podstawie kłaść łyżeczkę nadzienia (ja władowałam za dużo i trochę w niektórych wystawało) i zwijać zaczynając od szerszej strony. Formować rogaliki i kłaść w odstępach na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Zostawić pod przykryciem do wyrośnięcia ok 25 minut. Posmarować rogaliki jajkiem rozmąconym z mlekiem. Piec w temperaturze 180 st.C ok 15 minut. Po wyjęciu z piekarnika oprószyć cukrem pudrem. Mi wyszło 15 szt całkiem sporych rogalików.
Farsz: twaróg rozgnieść widelcem, dodać do niego cukier i żółtko i wymieszać dokładnie.




Smacznego!






1 komentarz: