czwartek, 5 marca 2015

Szybka grochówka

 Z obiadu, na który mieliśmy spaghetti carbonara została kość od wędzonego boczku. Uwielbiam kombinować z resztek i dlatego nagotowałam na kości wywar, a potem po przeglądzie szafek i lodówki postanowiłam zrobić grochówkę.


Grochówka

kość od wędzonego boczku lub inna wędzonka lub wędzone udka kurczaka
groch w połówkach
mrożona włoszczyzna
cebula
czosnek
kiełbaski śląskie
ziemniaki
przyprawy: sól, pieprz kolorowy świeżo zmielony, lubczyk suszony, chilli, słodka papryka, wędzona papryka

Ugotować wywar na wędzonej kości lub innym wędzonym mięsie. Groch namoczyć dzień wcześniej. Odcedzić wywar, dodać groch i przyprawy, ugotować do miękkości grochu. Dodać mrożoną włoszczyznę. Ziemniaki ugotować osobno pokrojone w kostkę. Cebulkę i kiełbasę pokroić w kostkę i podsmażyć. Do zupy dodać kiełbasę z cebulą, ziemniaki, doprawić do smaku.




Smacznego!


3 komentarze:

  1. Aleś mi smaka narobila :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pieprz kolorowy świeżo wędzony. ..jeszcze nie spotkałam. Hmm

    OdpowiedzUsuń
  3. przepraszam za pomyłkę, świeżo mielony, już poprawiłam

    OdpowiedzUsuń