piątek, 29 maja 2015

Sałatka do pracy - kasza gryczana i spółka

Dziś przedstawiam sałatkę, którą zrobiłam dla męża i siebie do pracy. Wyszła super. Dla kaszy gryczanej biały twaróg i buraki to towarzystwo idealne. Kwestia kolejnych dodatków jest dowolna, tym razem użyłam ogórki "krokodylki", pora i winegret własnej produkcji, na który przepis wstawię wkrótce. Do sałatki użyłam twarogu z dużej kostki, a burak był pieczony.


Sałatka z kaszy gryczanej z burakami i twarogiem.

kasza gryczana ugotowana wcześniej - ok 1-1,5 szkl.
twaróg (u mnie półtłusty) - ok 20 dkg
buraki - 1 wielki
por - ok. 10 cm.
ogórki "krokodylki" (marynowane w zalewie z chilli, octem, oliwą) - ok 2 szt.
sos winegret - ok 1/3 szkl.
ewent. sól i pieprz

Do kaszy dodać pokrojone w kostkę buraki, ogórki. Pora pokroić w drobna kostkę, sparzyć i odcedzić na sitku, po czym dołożyć do sałatki. Polać sosem i dokładnie wymieszać, na koniec delikatnie wmieszać twaróg pokrojony w sporą kostkę. Ewentualnie doprawić na koniec sola i pieprzem. Podane proporcje są ilościami jakie ja użyłam, sałatki robię "na oko". 


 
Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz