poniedziałek, 23 lutego 2015

Spaghetti carbonara - moja pierwsza

Moja najstarsza córka pokochała spaghetti carbonara całym sercem i już długo mnie o nią prosiła- jakoś bałam się do niej podejść. Ale, że córka jest chora, to chciałam jej zrobić przyjemność i gdy zadałam pytanie co byś chciała na obiad, to dostałam odpowiedź "carbonara". Poszperałyśmy w necie i stanęło na przepisie z kwestii smaku - wyszła bardzo dobra, córka stwierdziła, że daje jej 2 miejsce, ale 1 ma carbonara jedzona we Włoszech, więc uważam to za sukces.
Oryginalny przepis, w którym niewiele zmieniłam: http://www.kwestiasmaku.com/pasta/makaron_carbonara/przepis.html



Spaghetti carbonara

makaron spaghetti pełnoziarnisty (ile chcemy dla 2 osób)
sos:
2 jajka
100 g boczku wędzonego bez skóry
2 ząbki czosnku
1 łyżka suszonej natki pietruszki
1 łyżka oleju rzepakowego
30 g tartego parmezanu
sól morska i świeżo zmielony kolorowy pieprz

Makaron gotować al dente. W ty samym czasie sparzyć jajka wrzątkiem, wbić do miseczki i roztrzepać widelcem. Boczek pokroić w mała kosteczkę, czosnek przecisnąć przez praskę. Na patelnię wlać olej, dodać boczek i smażyć na małym ogniu mieszając, aż się zrumieni. Dodać czosnek oraz natkę pietruszki i smażyć chwileczkę na małym ogniu, dodać ugotowany makaron i wymieszać. Odstawić z ognia i wmieszać połowę parmezanu oraz świeżo zmielony kolorowy pieprz. Gdy patelnia lekko przestygnie, ale makaron będzie ciągle gorący, polać go roztrzepanymi jajkami i mieszać aż cały pokryje się masą jajeczną. Jajka nie mogą się ściąć jak na jajecznicę, ma się utworzyć delikatny sos. Podawać od razu, posypując z wierzchu resztą parmezanu.













                                                                         






Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz