poniedziałek, 2 lutego 2015

Tort dla 10-latka

Dziś mój najmłodszy syn skończył 10 lat i z tej okazji uszykowałam torcik bezowy. Blat zrobiłam wcześniej przy okazji pieczenia bez z tego przepisu http://sokolicawkuchni.blogspot.com/2014/12/po-prostu-bezy.html a dziś tylko zrobiłam masę i polewę, gotowe w 10 minut.


Tort bezowy

blat bezowy
masa:
200 g śmietany kremówki
150 g sera twarogowego z wiaderka (u mnie Emilki)
łyżeczka cukru pudru waniliowego (u mnie mój własny wyrób)
dodatkowo:
mrożone truskawki
sok malinowy (mam: http://oleofarm.pl/produkty/fabryka-zdrowia/esencje-natury/sok-z-malin-malinavital/)
coś do dosłodzenia (u mnie stewia)

Kremówkę ubić na sztywno w jednym pojemniku, ser zmiksować z cukrem w misce, do sera dodać ubitą śmietanę i przemieszać razem. Wyłożyć na bezę.
Truskawki zmiksować z sokiem i posłodzić odrobinę do smaku, ma być raczej kwaskowate a nie słodkie. Nałożyć mus na masę i lekko przemieszać łyżeczką, żeby zrobił się wzorek.
Można zrobić wyższą bezę, lub przełożyć 2 krążki.





Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz